You are currently viewing Θέματα αγοράς

Θέματα αγοράς

Τι συμφέρει περισσότερο για θέρμανση

Σημαντικά φθηνότερη -κατά 30% περίπου- είναι η θέρμανση με πετρέλαιο για τη φετινή σεζόν σε σχέση με την κατανάλωση με φυσικό αέριο, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της ετήσιας συγκριτικής μελέτης του ΕΜΠ και του ΕΚΕΤΑ για το κόστος θέρμανσης ανά τεχνολογία με βάση τα στοιχεία του Δεκεμβρίου.

Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη γενναία -μέχρι στιγμής- επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης και την εκπτωτική πολιτική των δύο διυλιστικών ομίλων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, το κόστος για ένα μέσο νοικοκυριό με θερμικές ανάγκες περί τις 4.500 κιλοβατώρες το εξάμηνο Οκτώβριος 2022-Μάρτιος 2023 στην Αθήνα θα διαμορφωνόταν στα 608 ευρώ (χωρίς επίδομα θέρμανσης) με χρήση συμβατικού λέβητα πετρελαίου, ενώ με αυτόνομο σύστημα φυσικού αερίου το αντίστοιχο κόστος για την ίδια περίοδο θα ανερχόταν στα 810 ευρώ.

Το ίδιο νοικοκυριό, αν δικαιούνταν επίδομα θέρμανσης, θα πλήρωνε 398 ευρώ αν θερμαινόταν με πετρέλαιο και 599 ευρώ αν θερμαινόταν με αυτόνομο σύστημα φυσικού αερίου.


Ποιοι θα «μοιραστούν» 119 εκατ. ευρώ τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου

Ποσό που ξεπερνά τα 119 εκατ. θα μοιραστούν 60.373 Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις μέσα στο α’ 15νθημερο του Ιανουαρίου που έρχεται. Τα αποτελέσματα για τους δικαιούχους του προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ» δημοσιοποιήθηκαν και όσοι υπέβαλλαν αιτήσεις για το πρόγραμμα –και αυτές φυσικά εγκρίθηκαν- θα βάλουν στα ταμεία τους επιταγές (vouchers) αξίας έως και 18.000 ευρώ για την αγορά ή μίσθωση νέων ψηφιακών εργαλείων, όπως πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shop), εφαρμογές Διαχείρισης Προσωπικού (HR), κ.ά.


«Εξοικονομώ – Ανακαινίζω»: Ανοίγει μέσα στον Ιανουάριο η πλατφόρμα

«Ανοίγει» εντός του Ιανουαρίου –όπως όλα δείχνουν- η πλατφόρμα που θα επιτρέψει σε χιλιάδες νέους να εξασφαλίσουν επιδοτήσεις που θα φτάνουν ακόμη και τα 23.250 ευρώ, προκειμένου αν το θελήσουν τόσο να «θωρακίσουν» ενεργειακά την κατοικία τους, όσο και να την ανακαινίσουν. Η επιδότηση θα αφορά σε αλλαγή κουφωμάτων και «ανανέωση» συστημάτων θέρμανσης/κλιματισμού, αλλά και την αγορά… τέντας, αντικατάσταση πλακιδίων, ειδών υγιεινής ή και η αγορά ψυγείου ή κουζίνας.

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά σε ειδική πλατφόρμα, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να διεκδικήσουν επιδοτήσεις από 40% έως 90% για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών και 30% για την ανακαίνισή τους. Βασική προϋπόθεση για να καταστεί κάποιος δικαιούχος του συγκεκριμένου προγράμματος που φέρει τον ονομασία «Εξοικονομώ – Ανακαινίζω», είναι η ηλικία του να κυμαίνεται από 18 έως 39 ετών.


Επιχορήγηση 14.800 ευρώ από τη ΔΥΠΑ

Λήγει σήμερα, Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2022 στις 3 μ.μ. η προθεσμία υποβολής αιτήσεων των ελεύθερων επαγγελματιών για τη χορήγηση της επιχορήγησης των 14.800 ευρώ από τη ΔΥΠΑ. Η επιχορήγηση θα δοθεί στους συμμετέχοντες του προγράμματος της ΔΥΠΑ και αφορά στην επιχορήγηση επιχειρηματικών πρωτοβουλιών απασχόλησης 3.220 νέων ελεύθερων επαγγελματιών ηλικίας 30 έως 45 ετών, στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας, με έμφαση στην ψηφιακή οικονομία.


Διόδια: Αυξήσεις έως 16% στους αυτοκινητόδρομους 

Οι εταιρείες παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων ανακοινώνουν αυξήσεις στα διόδια, σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και 16%, ωστόσο, δεν τις θέτουν άμεσα σε εφαρμογή. Βάσει των συμβάσεων που έχουν υπογράψει οι παραχωρησιούχοι με το δημόσιο, για να προχωρήσουν αναπροσαρμογές των διοδίων θα πρέπει να γνωστοποιηθούν μέχρι το τέλος κάθε έτους, ώστε να μπορούν να εφαρμοστούν τον επόμενο χρόνο. Το δικαίωμά τους σχετίζεται και με την πορεία του πληθωρισμού.


Αεροπορικά εισιτήρια: Σε υψηλές «πτήσεις» οι τιμές το 2023

Η αποκατάσταση της ταξιδιωτικής κίνησης μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό οδήγησε στην εκτίναξη των αεροπορικών εισιτηρίων παγκοσμίως τους τελευταίους μήνες. Οι τιμές των εισιτηρίων αναμένεται να διατηρηθούν στα υψηλά επίπεδά τους, ή να αυξηθούν περαιτέρω, καθώς έχει μειωθεί ο στόλος των αεροπορικών εταιρειών και οι παραγγελίες που έχουν κάνει για νέα αεροσκάφη καθυστερούν να εκτελεσθούν από την Boeing και την Airbus  λόγω προβλημάτων με την εφοδιαστική αλυσίδα.