Λιανεμπόριο τροφίμων: Ο αντίκτυπος του πληθωρισμού
Αντιμέτωπη με αυξανόμενες πιέσεις είναι η αγορά του λιανικού εμπορίου τροφίμων, όπως προκύπτει από έρευνα της EuroCommerce που αναλύθηκε από τη McKinsey και την οποία παρουσιάζει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.
Η έκθεση δείχνει πως ο ευρωπαϊκός τομέας λιανικής πώλησης ειδών παντοπωλείου/σούπερ μάρκετ επικεντρώθηκε, το 2022, στον πληθωρισμό και την αυξανόμενη ευαισθησία στις τιμές καταναλωτή. Αυτό οδήγησε τα περιθώρια κέρδους των καταστημάτων τροφίμων στη μεγαλύτερη πτώση τα τελευταία πέντε χρόνια. Ο κύκλος εργασιών, προσαρμοσμένος στον πληθωρισμό, μειώθηκε κατά 7,1%, λόγω της εντατικοποιημένης μείωσης των συναλλαγών.
Ακίνητα: Οι εκλογές βάζουν φρένο στον νέο χάρτη
Ανακόπτει η εκλογική διαδικασία τις τρεις βασικές παρεμβάσεις που έχει στα «σκαριά» το υπουργείο Οικονομικών όσον αφορά στην αλλαγή του τοπίου στα ακίνητα, καθώς το νομοθετικό έργο ολοκληρώθηκε. Στο «συρτάρι» μπήκαν για μια ακόμη φορά η επέκταση του αντικειμενικού συστήματος σε 2.167 περιοχές σε όλη τη χώρα, οι διορθώσεις στις τιμές ζώνης ορισμένων δήμων, αλλά και η ενεργοποίηση του συστήματος αυτόματης αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών στα επίπεδα των τιμών της αγοράς.
Ενθαρρυντική η αγοραστική κίνηση την πασχαλινή περίοδο
«Η πασχαλινή εορταστική περίοδος, παρά τη μικρή της διάρκεια και τις υψηλές τιμές στα τρόφιμα, σε πρώτη εκτίμηση εκτιμάται πως ξεπέρασε την αγοραστική κίνηση των προηγούμενων ετών», ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, προσθέτοντας πως «ο τζίρος του Πάσχα, που θα αποτυπωθεί στα στατιστικά του Μαΐου, είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσει με διψήφιο ποσοστό το 1,5 δισ. ευρώ της περυσινής χρονιάς».