Οικονομική ενημέρωση

Οικονομική ενημέρωση

Με πλήρη δύναμη 100-120 ελεγκτών η Επιτροπή Ανταγωνισμού πραγματοποίησε έρευνα στα γραφεία διοίκησης των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, αλλά και της Τράπεζας Αττικής, προκειμένου να καταγραφεί κατά πόσο τα πιστωτικά ιδρύματα χρησιμοποιούν εναρμονισμένες πρακτικές σε ό,τι αφορά τις προμήθειες, αλλά και τα επιτόκια. Την ίδια στιγμή, η έρευνα επεκτάθηκε και στην Ελληνική Ένωση Τραπεζών, ενώ στελέχη των τραπεζών έλεγαν πως για την έρευνα αυτή άγνοια δήλωνε -όπως άλλωστε είναι φυσικό- και η Τράπεζα της Ελλάδος.

Με επενδύσεις 14 δισ. ευρώ και 4,14 δισ. ευρώ (2,2% του ΑΕΠ) συνολική συνεισφορά στην οικονομία, η Ιδιωτική Ασφάλιση διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας. Το συμπέρασμα αυτό, προκύπτει από τη μελέτη που παρουσίασε χθες η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), με αφορμή την Ημέρα Ασφάλισης, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), με θέμα: «Το κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα της Ιδιωτικής Ασφάλισης στην Ελλάδα».

Στην κατάργηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, ώστε να καταστεί η διαδικασία ευκολότερη και ταχύτερη για τους πολίτες, αποσκοπούν οι πρόσθετες βελτιώσεις που θα φέρει το υπουργείο Οικονομικών, στο νόμο για την προστασία της πρώτης κατοικίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε αυτές περιλαμβάνονται η μη προσκόμιση βεβαίωσης συμβολαιογράφου για την αντικειμενική αξία των αγροτεμαχίων, αλλά και του ασφαλιστηρίου αυτοκινήτου, από το οποίο σήμερα, προκύπτει η αξία της κινητής περιουσίας του δανειολήπτη. Οι αλλαγές αυτές, κρίνονται επιβεβλημένες, καθώς ο χρόνος που απομένει για την ισχύ του υφιστάμενου πλαισίου, είναι λιγότερος από δύο μήνες (λήγει στις 31/12/2019). 

Σε λειτουργία τέθηκε την Πέμπτη η εφαρμογή στο TAXISnet για τα τέλη κυκλοφορίας του 2020. Όπως και το 2019, οι ιδιοκτήτες οχημάτων καλούνται να πληρώσουν από 22 ευρώ έως και 1.380 ευρώ. Ειδικότερα, οχήματα που ταξινομήθηκαν από την 1η Νοέμβριου 2010 και μετά, πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2.

 Όσα έχουν ταξινομηθεί μέχρι 31 Οκτωβρίου 2010, καθώς και μοτοσυκλέτες (ανεξάρτητα από ημερομηνίας ταξινόμησης), πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό και το έτος ταξινόμησης.

Στα 35,542 δισ. ευρώ ανέρχονταν οι συνολικές οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία τον Σεπτέμβριο, αυξημένες κατά περίπου 432 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Ιούνιο. Και τούτο παρά τη ρύθμιση των 120 δόσεων. Η αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μεταφορά των ανείσπρακτων εισφορών των μη μισθωτών για τα έτη 2017 και 2018. 

Όπως αναφέρεται στην τριμηνιαία έκθεση προόδου του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2019 έγινε η διαβίβαση των οφειλών των μη μισθωτών από τον ΕΦΚΑ για το έτος 2017, καθώς και για το έτος 2018 για όσους είχαν αιτηθεί ένταξη στην ρύθμιση Ν.4611/2019.

Σε εκκρεμότητα παραμένουν περισσότερες από 100.000 αιτήσεις οφειλετών που υποβλήθηκαν έως τις 7 Οκτωβρίου κι ακόμη δεν έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση οφειλών. Πρόκειται για ειδικές κατηγορίες οφειλετών – όπως π.χ. γιατροί και υγειονομικοί του τ. ΕΤΑΑ – των οποίων τα χρέη πριν το 2016 είναι δύσκολο να εντοπιστούν, να προσδιοριστούν ώστε να βεβαιωθούν και να ρυθμιστούν.

 Οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΚΕΑΟ δεν είναι βέβαιο ότι θα προλάβουν μέχρι το τέλος του έτους να εκκαθαρίσουν τις οφειλές των μη μισθωτών. Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Εργασίας εξετάζει το ενδεχόμενο παράτασης της ισχύουσας προθεσμίας (31/12/2019), κατά ένα 3μηνο, έως το τέλος Μαρτίου.

Close Menu